Livsviktig provtagning!

Igår var det dags för min första "vanliga" cellprovtagning sedan operationen som medförde tätare kontroller efteråt.

Jag hade alltså för några år sedan cellförändringar i livmodertappen som opererades bort med god marginal (extra god eftersom jag ändå inte skulle skaffa fler barn)Jag minns det som igår när jag stod där med brevet med provsvaret i handen. Brevet där det borde ha stått att INGA cellförändringar förekom. Men där det istället stod typ tvärtom. Chocken slog genast till och jag blev som paralyserad. En jobbig tid följde i ovisshet kring hur mycket cellförändringar det rörde sig om. Jag hann tänka mycket och undra hur det skulle gå för Örjan och barne n om jag utvecklat tumörer och skulle lämna jordelivet. Nu visade det sig att det inte var så illa, men om jag inte lämnat cellprov så hade de eventuellt inte upptäckts i tid.

Så jag hoppas av hela mitt hjärta att alla ni kvinnor där ute går på dessa provtagningar regelbundet när kallelsen kommer!
Det kan rädda era liv!
Det gäller även alla er som vaccinerat er, ni är absolut inte 100%-igt skyddade, inte på långa vägar!



Så nu väntar jag på ännu ett provsvar... med viss ängslan. 



Bjuder på bilder från min milslånga morgonpromenad i gryningen igår i Norrköping. 


En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: cellförändringar, cellprov, gryning i Norrköping, livsviktig provtagning, powerwalk, promenad, soluppgång i Norrköping, träning, workout
#1 - - Anonym:

Viktig provtagning, härlig promenad och jag hade en skön cykeltur😀/ Mikaela

Svar: 😊🙏
Sandra Vulkan