Schas hosta!!!!

Denna förbenade hosta tar kål på mig. Men jag fick iallafall sova tack vare en slurk Cocilliana-Etyfin innan läggdags i fredags. 

Var totalt dränerad på ork igår, detta trots att jag sovit flera timmar under natten. Sov även ett par gånger under gårdagen, men det gav absolut inte någon ny energi alls. Halsen är nu så gott som sönderhostad. Låter jag bitter? Det är jag. Jag vill få må bättre nu! Det räcker med huvudvärken, som nu stigit till gränsen till extrem (som vid mina skov alltså).

Okej, något positivt kan jag bjuda på. Tack vare min vältränade core (magmuskler och rygg bl.a) så klarar magmusklerna av att hantera hostan otroligt mycket bättre än tidigare. För många år sedan när jag hade svininfluensan så hostade jag till mig två ryggskott för att magmusklerna inte orkade ta emot mer hostande. Detta är det ingen risk för i nuläget. Har inte ens träningsvärk i dessa muskler.



#1 - - Anonym:

Usch, för hosta!/ Mikaela

Svar: Ja, den får min huvudvärk att stiga och hamna på gränsen till extrem... 🥺❤
Sandra Vulkan