Digitalisering och yoga...

Tog mig till min stora glädje till jobbet igår. Halsen kändes bättre, men inte helt bra. Hade iallafall ingen feber och jag kände mig ganska så pigg. Detta trots att jag bara fick mig ca en timmes sömn. Jag gick och la mig trött men precis när jag somnade skickade Engla ett meddelande till mig och jag var tvungen att hjälpa henne att lösa ett problem. Detta fick mig att vakna till, hade väl fått mig en powernap på någon minut och det tyckte min kropp tydligen räckte. Somnade sedan lite efter 03.00 och mitt alarm ringde 04.20...

På jobbet hade vi bildmöte, en pedagog från varje avdelning är bildansvarig och från min avdelning är det jag. Älskar dessa kreativa möten som leds av vår fantastiska ateljérista och pedagogista Johanna. Vi får jobba praktiskt likväl som reflektera tillsammans kring barnens kreativitet och hur vi kan utmana dem vidare i detta. Igår fick vi teckna ett bildtekniskt problem och jobba med läsplattor (iPad) i en Greenscreen app och en Photoshop app. Så himla roligt och lärande! Vi diskuterade även barnens ritutveckling och den ritutmaning som barnen får möta några gånger per år.

Jag slutade tidigt igår och promenerade då till Englas lägenhet där jag intog mellis i form av saffransbananbröd och te medan jag började läsa en ny bok om barns digitalisering.

Tog mig sedan till gymmet för ett kvällsyogapass med bästa Zacharoula. Klarade några övningar som jag tidigare inte gjort, känner själv att jag gjort fkera tydliga framsteg i yogan som jag aldrig tidigare trott att jag någonsin skulle klara. Efteråt filmade och fotade Zacharoula mig i några poser, kanske inte helt korrekt utförda men på väg...



Spenderade igår min natt hemma hos fina Mickis då Engla skulle ha vänner hemma hos sig och kolla på film på kvällen. Underbart att jag har så fina vänner som låter mig övernatta hos dem. Vi satt och småpratade över en kopp te innan vi gick och la oss, riktigt mysigt!

En kommentar publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Mighty solo, dansaren, digitalisering, fina vänner, fitness, förskola, kompetensutveckling, lärande, mitt älskade jobb, powerwalk, the dancer, träning, träningskläder, utbildning, workout, yoga, yogapose
#1 - - Anonym:

Tack för en mysig pratstund❤/ Mikaela

Svar: Tack för en god natts sömn!! 😘
Sandra Vulkan