En gloria över gården...

Då ingen av ungdomarna sov hemma natten till igår så hade jag tid att rå om mig själv och Örjan fullt ut under dagen igår. Jag låg kvar i sängen en stund och drog mig innan jag klev upp och gav mig ut på årets andra löprunda.

Löpningen kändes tyngre än vanligt men min envishet fick mig ändå att kämpa på, vilket kändes oerhört skönt efteråt när svetten forsade och jag flåsande landade hemma på bänken utanför vårt hus. Körde på med en halvtimmes styrketräning i vardagsrummet när jag kom in, följt av lite huvudstående och några stärkande plankövningar.

Därefter stod bak på tur. Saffransbananbröd med fikon och russin i toppat med hackade valnötter. Och kardemummabananbröd i muffinsform tänkta till semlor. Älskar att experimentera i köket! Ska sedan göra egen nyttig mandelmassa och vispa kokosgrädde till dessa semlor. Semlor är en av mina svagheter i livet och istället för att falla för frestelsen av en onyttig så tänker jag vara väl förberedd. Tänker även prova en variant av rawfood semla.

Solen letade sig fram under förmiddagen och jag fixade lite god brunch åt Örjan och mig som jag serverade ute i solskenet. Vi satte oss på bänken som står mot husväggen till en av våra bodar. Mysigt!

Städning, tvätt och diverse fix inne bockades av innan jag fick med Örjan på en härlig och uppfriskande promenad strax innan solen sakta började gå ner. När vi kom hem upptäckte vi en gloria precis över vår gård. Ett flygplan måste ha skapat denna perfekt runda cirkel. 



 

Jag lät även kroppen få sig 30 minuter på min älskade Fitnessplate trots all annan träning denna aktiva men ändå stressfria dag. Avslutade min vårdande dag med fotmassage och sedan ett hett bad. Jag låg i badet väldigt länge och lät tankarna skölja igenom mitt huvud tills de lämnade mig ifred för en stund. Meditationens lindrande smekningar och det heta vattnet var som balsam för både min själ och min kropp.



3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, träning;
Taggar: Ekö, En gloria över gården, Fitnessplate Future 3D, Hemmaträning, Mitt hem, Sankt Annas skärgård, Skärgårdsliv, TrendRehab, Träna hemma, cardio, footmassager, helande bad, löpning, meditation, mot bättre hälsa, promenad, styrketräning, träning, workout
#1 - - Anonym:

Välbehövlig dag❤❤❤/ Mikaela

Svar: ❤🙏
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Jättr vackert. Härligt med en gloria över er gård. Betyder det något....?? Kram ❤❤❤

Svar: En välsigne över gården och oss som bor här kanske 🙈❤🙏
Sandra Vulkan

#3 - - jennikimberly.blogg.se:

Det lät som en dag i min smak! Och riktigt häftigt med glorian där. 🙂

Svar: Visst är glorian magisk!! 😍
Sandra Vulkan