Frossa, egen yoga & Fisksoppa med saffran...

Fy va jag frös hela dagen igår! Hade två tjocka tröjor och ett linne på mig på jobbet och senare även hemma (trots att Örjan tände en brasa i kaminen). Trodde först att jag höll på att bli sjuk, men ingen feber eller andra tecken på någon sjukdom uppstod. Skönt! Insåg att det nog snarare berodde på att jag hade sån kraftig mensvärk och spökande hormoner i samband med mensen.

Innan jobbet var jag på gymmet. Men då jag inte kände för att varken ställa mig på löpbandet eller styrketräna (hade hur som helst inte fixat det), så valde jag istället att köra ett 1 timmes långt yoga pass i min ensamhet. Tycker att jag kommit rött så långt i mitt yogande när jag klarar att sätta ihop ett alldeles lagom jobbigt yoga pass själv. Fick fint flow som i vinyasa yogan blandat med lite ashtanga yoga poser. 

Försökte att ta några bilder men det var inte det lättaste att fota sig själv i poserna...


Till middag lagade jag igår en läcker fisksoppa med lax, räkor och saffran. Sååå gott!! Det är något magiskt med saffran! Vet inte varför jag så sällan har det i min matlagning egentligen.

Jag kokade ihop smörstekta vitlöksklyftor med Oatly imat fraiche och imat grädde. Rörde i timjan, basilika, svartpeppar, lökkrydda, salt, saffran och matlagningsvin. Kokade upp och öste ner laxbitar och lite bladspenat. Lät det småkoka en stund tills laxen var perfekt. Hällde upp i portionsskålar och strödde över räkor. Hade önskat en dillkvist plus en citronskiva också men hade inget hemma...





#1 - - Anonym:

Mums😋/ Mikaela

#2 - - Anonym:

Ah, vad gott det låter 😀

#3 - - Anonym:

Ah, vad gott det låter 😀

#4 - - Anonym:

/Karin