Stängt av mina känslor...

Som ett skydd mot allt som jag tycker är jobbigt just nu har jag stängt av alla mina känslor. Ställt mig själv på stand by för att orka och inte bryta ihop.

Som jag skrev igår så känner jag ingen hunger eller sug, inte trötthet eller behov av att sova (detta trots att jag endast sov mellan klockan tre och fem natten till igår). Om jag känner efter är jag rädd att jag kommer att rasa och falla långt. Och om jag gör det kommer jag inte att klara att resa mig och ta hand om mina barn som nog behöver mig nu mer än någonsin. Så jag kämpar på, men inser att även jag behöver hjälp för att återfå styrkan. 

Kompetensutvecklingsdag på jobbet igår. På eftermiddagen var vi till Norrköpings konstmuseum för en privat visning av konstnären Stefan Teleman innan vi själva fick skapa i ateljén. Ett gemensamt konstverk i olika tekniker av oss alla kollegor på Svanen förskola. 



#1 - - Ninni:

Förstår vad du menar. En själv kommer i andra hand. Att sätta sig själv i standby är ibland tvunget och inget en kan välja bort.
Finns ett meddelande bort om du behöver skriva av dig, bolla tankar eller be om råd. Kram,fina lillstrumpa♡

Svar: Tack snälla fina du för din omtänksamhet! ❤ Skönt också att få bekräftelse på att en inte är ensam med att må så här. ❤ Just nu orkar jag knappt prata med dem som finns nära och inte heller skriva till någon. Nätt och jämnt att jag får ihop mina blogginlägg... Men jag vet att du finns där! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Rebecca :

Från en förskolkollega till en annan, måste vara fruktansvärt att inte veta vad din huvudvärk beror på. Hoppas du kan få känna dig bättre snart. ❤ kram

Svar: Ja ovissheten tär på en mer än en kanske kan tro ibland. Men jag har iallafall hittar vägar till bättre mående via den antiinflammatoriska livsstilen med bl.a kost och träning. Kramar ❤
Sandra Vulkan