Vissa dagar är ljusare än andra...

Vissa dagar är ljusare än andra och en sån dag var det igår både i våra måenden och ute. Solen lyste och den vackra ljusblå himlen fick skådas.



Frisk luft intogs flera gånger under dagen. Jag började min förmiddag, efter en skön sovmorgon, med årets första löpning. Jobbigt, men även otroligt skönt! Inga prestationskrav alls, vilket är ganska så ovanligt när det gäller mig. Men den senaste tiden har förändrat mig och mitt sätt att se på välmående, på gott och ont (mest på gott dock). 

På eftermiddagen gav Engla och jag oss ut på en mycket trevlig ridtur på våra fina hästar. Längs vägen, genom skog och i alla gångarter. Jag, som absolut inte är någon van ryttare, växte lite i mitt självförtroende på hästryggen.







Örjan spikade dit alla golvlister i sovrummet och fixade med lite annat uppfräschnings pyssel. Så nu är det inte mycket kvar att fixa med därinne. Älskar vårt "nya" sovrum, har jag sagt det?!

Efter middagen skjutsade Örjan och Tindra in Engla till lägenheten i Norrköping och handlade. Under tiden passade jag på att städa i båda husen. Mest energi på jag på köket i röda huset där kattungarna bodde från de föddes till de var stora nog för flytt (12 veckor alltså). Det köket kommer vi att behöva använda oss av under tiden som vi renoverar köket i gröna huset. Perfekt att ha två hus när det ena renoveras. Så var de4 ju med badrummet också, som tog tid att få klart på då vi var tvungna att bryta upp golvet och göra allt från grunden.

En bra helg alltså!

Mysiga stunder med döttrarna och ganska så mycket blev gjort här hemma. Sånt känns alltid lite extra bra när en kryper ner under täcket på kvällen. 
#1 - - Anonym:

Vilken härlig dag! Skönt att få umgås med så stor del av familjen. ❤/ Mikaela