Helt slut...

Alltså denna första arbetsvecka har verkligen tagit på mina krafter. De senaste två dagarna har jag drabbats av en extrem trötthet och skarpare huvudvärk än vanligt. Men jag har ändå kämpat på, hällt i mig kaffe och sett till att lyckas få micropauser genom att sätta mig på golvet med barnen eller gjort något lugnt praktiskt arbete som jag kunnat landa tankarna i. Vet att många får kämpa sina första arbetsveckor efter en lång skön avslappnande semester, så jag är inte ensam om detta. 

Men, min ständiga huvudvärk och bristande ork från min neurologiska sjukdom gör det inte lättare tyvärr. Att dessutom hoppa in på heltid från första stund är tufft, när jag inte jobbat heltid sedan starten av 2016...

Det är tur att jag har ett jobb som jag trivs med och underbara kollegor, det gör allt så mycket enklare och mer hanterligt.

Ändå rasade mitt mående kraftigt igår eftermiddag. När jag gick till bilen för att åka hem var det knappt så benen orkade gå framåt. Blodsmak i munnen, en tung känsla i hela kroppen och en konstant stegrande huvudvärk... Ännu ett skov? Eller?

Väl hemma fick jag ett extremt sug efter jordnötssmör med flingsalt på. Så två gånger denna sked avnjöt jag ute i kvällssolen och den envisa blåsten.


Ruskigt gott!! 😉


Är så glad att jag har fantastiska Zacharoula som pushar mig i yogan så att jag fylls på med ny energi och glädje tisdag och torsdags morgnar, utan yogan skulle mitt psykiska mående nog fallera helt just nu. Även om jag nu är trött och lider av träningsvärken from hell, då jag inte tränat helt regelbundet och intensivt under ledigheten, så älskar jag detta. Uthålligheten är svår att jobba med själv, betydligt lättare när Zacharoula är närvarande och driver på mig att jag klarar det, även om jag inte alltid gör det. Men jag försöker iallafall. Och jag utvecklas ständigt i vighet, styrka, flexibilitet och mod!
Tack Zacharoula du är bara bäst!!


Yogapose of the day is a headstand variation



(Du glömmer väl inte det lilla hjärtklicket som betyder så mycket för mig?! Finns längst ner i varje inlägg och varje klick räknas, varje dag.
Tack på förhand!!)


#1 - - Anna:

Starkt av dig att våga gå in på 100%. Du är så bra <3

Svar: Tack snälla du!!! ❤
Sandra Vulkan