Tillbaka till vardagen...

Oj va svårt jag hade att sova under natten till igår. Jag somnade i hyfsat vettig tid, drömde mardrömmar som väckte mig titt som tätt och varje gång tog det tid att somna om. Örjan hade lika svårt han att komma till ro. Troligen var det vetskapen om att vi skulle upp tidigt flr att åka till våra jobb som störde oss.

När alarmen från våra mobiler ringde så var jag ändå inte fullt så trött som jag borde vara efter dessa få timmars orolig sömn. Jag gick upp och körde ett lugnt yogapass på 60 minuter innan jag tog mig en dusch. Ett skönt sätt att vakna på.



Med kaffet i handen hoppade jag in i bilen med Tindra vid min sida. Jag släppte av henne hemma hos hennes bästa vän Nellie i Västra Husby innan jag åkte vidare till jobbet. 

Det var skönt att vara tillbaka och försöka komma in i rutinerna igen. Det märks att en haft semester länge för jag kände mig lite ringrostig. Det var mysigt att få jobba tillsammans med finaste Mickis, det var länge sedan sist, flera år sedan faktiskt. Men denna vecka har fortfarande många pedagoger och barn semester så vi är ihopslagna på en avdelning alla vi som är tillbaka. Detta betyder andra barn och pedagoger än dem en jobbar med i vanliga fall. Kul och omväxlande men samtidigt svårare att komma in i arbetet.

Slutade ganska så tidigt och hade tänkt att handla lite men upptäckte att mina kort låg kvar hemma på köksbordet. Var nog tröttare än vad jag trodde på morgonen... Så jag körde hem direkt istället och bara njöt av tystnaden här hemma.

När Örjan kom hem tog vi en liten tur ut till Uvmarö och traskade runt lite i hamnen i solskenet. Mycket vackert, men en aning för blåsigt för att vara fulländat.




Yogapose of the day is floating camel pose (mitt första försök, väldigt svårt måste jag säga...)



(Du glömmer väl inte att klicka på hjärtat i slutet av varje inlägg? Det är helt anonymt men hjälper fler att hitta hit och det glädjer mig!)





3 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Livet på gården, träning;
Taggar: 1800-tals gård, 1800-tals hus, floating camel pose, förskola, livet på gården, mitt älskade jobb, sankt Annas skärgård, skärgårdsliv, träning, yoga, yogapose, yogapose of the day, yogi
#1 - - Anonym:

Tack för den fina komplimangen och detsamma💕/ Mikaela

Svar: Bara ren sanning!! 🥰😍
Sandra Vulkan

#2 - - Lotta:

Så härlig natur <3

Svar: Ja väldigt vackert!
Sandra Vulkan

#3 - - Madde:

Just nu är en tid för mycket drömmar för väldigt många människor. Jag drömde också mycket inatt och fick stora uppenbarelser som jag letat insikt om!

Svar: Låter spännande! För min del fick jag inga uppenbarelser som gav insikt, bara mardrömmar...
Sandra Vulkan