Karantän-aktiviteter...

Rastlösheten orsakad av all vila och isoleringen som karantänen orsakar kryper som tusen myror i min kropp. Men det är bara att gilla läget och försöka hitta lugna aktiviteter att roa sig med.

Igår gick hundarna och jag vår morgonpromenad i vandringsleden i naturreservatet på Uvmarö. Plötsligt hördes ett förskräckligt ljud i skogen. Ett dovt skällande som troligen kom från ett rådjur och ett rytande likt ett anfallande lejon som måste ha kommit från ett lodjur. Ljudet hördes ett par gånger innan det blev tyst. Hundarna var knäpptysta och la svansen mellan benen och drog mig längs stigen tills vi kom ut ur skogen. Mitt hjärta slog oerhört snabbt kan jag lova.

Satte mig ute i solen med en kopp te en stund innan molnen började visa sig på himlen. Då blev det lite för kallt så jag gick in och bakade lite rawfoodgodis från recept från WomenSync. Self-Love snickerstårta. Magiskt gott kan jag lova!!!


Hällde även upp ännu en sats Kombucha på flaskor, denna gång hade jag smaksatt med ananas och jordgubbar. Mumsigt och nyttigt!!


På eftermiddagen/kvällen målade jag om ett av skåpen i köket i samma färg som väggen vid spisen och trösklarna. Blir så himla fint!!

Före.

Efter första varvet.

Ringde 11313 igår och fick svaret som jag visste att jag skulle få. Jag måste vara hemma tills jag är helt symtomfri och 48 timmar till. Bara att ringa vårdcentralen och få ett läkarintyg när mina 14 dagar hemma passerar, vilket är på onsdag.

En av mina fina kollegor och vänner skrev till mig:

"Hej min vän ❤️
Förstår att det känns trist att behöva hålla sig hemma och vi saknar dig jättemycket MEN du SKA vara hemma tills du är helt symtomfri. Jobbigt men omtänksamt och osjälviskt - lider med dig livet är tufft nu HOPPAS att det vänder snart. 
Vila dig i form 😍 du är viktig 🤗❤️
Stora kramar ifrån oss ❤️❤️"

Sånt värmer och gör mig rörd till tårar...