Hur planerar en en sommar som denna?

Vi står inför en annorlunda sommar där semestrar som varit inplanerade inte blir av. Resan till Spanien som Engla, Agnes och jag skulle ha åkt på är inställd pga Covid-19 pandemin. Och som vi sett fram emot den... Samma sak med kärlekssemestern till Toscana som jag och Örjan tänkt göra.

Vi har absolut inget emot att semestra i Sverige, och då specifikt på hemmaplan i skärgården. Men då vi inte planerat att sjösätta vår bobåt och inte har någon båtplats till den just nu så är den inte redo för någon semester. Dagsturer med småbåtarna funkar såklart men det är inte riktigt samma sak. Och några längre sträckor på land är troligen inte aktuellt då rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten och regeringen är att inte åka längre bort än ett par timmar från hemmet (eller åtminstone sjukhuset som en tillhör).

Så, hur planerar en denna sommars semestrar??
Hur tänker ni?
Vågar ni boka stugor, hotell eller aktiviteter?


Engja, Agnes och jag vill hitta på något under v26, då vi skulle ha varit i Spanien. Hade hoppats på att Gotland skulle öppna upp och att det skulle vara okej att resa så pass långt iallafall. Men så ser det inte ut att bli till dess. Så vart kan vi åka? Max två timmar bilfärd från Norrköping/Linköping tänker jag. Badmöjligheter och tillgång till god mat är ett måste. Gärna något kul att göra också. Och boendemöjligheter såklart.
Kom gärna med tips och idéer!!



#1 - - Heléne:

Varamobadet är som att vara utomlands och ligger i Motala om jag inte missminner mig 😃

#2 - - Heléne:

Varamobadet är som att vara utomlands och ligger i Motala om jag inte missminner mig 😃

Svar: Åh tack för tipset!! 😀
Sandra Vulkan