Minnesstund & Tomt i huset...

Solen sken och spred en ljuvlig värme under Luddes och min morgonpromenad igår. Jag visste att vädret skulle bli sämre under dagen så jag försökte insupa varje liten solstråle som träffade min hud.


Jag plockade med mig en somrig blomsterbukett som jag ville pryda platsen där vi valt att göra en minnesplats åt Nova och vår katt Skrållan som försvann i november. 


Vi hälsades välkomna hem igen av tjurarna som går i hagen bredvid vår gård.


 Ludde tog sig en simtur nere vid bryggorna när vi kom tillbaka. Det svalkade nog skönt. 


Jag hann sitta en stund i solen innan molnen hopade sig och jag gick in och började fixa med brunchen. Jag stekte amerikanska pannkakor, nyttiga pannkakor, bacon och äggröra. Dessutom serverades kokta ägg och möjlighet att rosta bröd eller göra toast. Och såklart olika tillbehör och drycker. Moa kom in först och hjälpte mig att duka och sedan kom resten av familjen och en sista måltid tillsammans intogs tills magarna var ordentligt fulla.


Efter brunchen hjälpte Moa än en gång Tindra med hennes matematikläxor och jag känner sån tacksamhet över hennes lugn och fina sätt att förklara för Tindra det som hon tycker är svårt.


Innan ungdomarna åkte gick vi ut och hade en minnesstund för vår älskade och saknade Nova. Vi lyssnade på "Dancing in The sky", en fin låt som fick mina tårar att rinna tills jag snyftade högt. Saknar vår virvelvind så det glr ont i mitt hjärta...



Det blev tyst här hemma sen. Adam, Moa och Engla åkte till Enköping. Och Tindra till sin kompis i Söderköping. En tystnad som vi inte haft på länge.

Jag hällde upp nybryggd Kombucha på flaskor och förberedde en ny omgång. Lite tvätt, träning på Fitnessplate och mys i soffan fick bli min söndags eftermiddag.