Den saknade träningsglädjen...

Gick upp strax efter att Örjan åkt iväg till sitt jobb igår morse, precis som jag oftast gör numera. Jag väckte Tindra och gjorde iordning min frukost, som jag åt i köket med endast ett stearinljus som ljuskälla. Solen var på uppgång men än så länge härskade mörkret utanför fönstret.

När skolbussen kom för att hämta Tindra stod jag och Ludde ute med Tindra och fick vinka av henne när hon åkte mot skolan. Ludde och jag tog sedan en promenad med inslag av löpning tur och retur till Uvmarö. Så underbart skönt att ha lite motivation tillbaka. Den vackra soluppgången och dimman som på sina håll låg tät bidrog nog till träningsglädjen.


Vackert och magiskt som en tavla målad av en enormt talangfull konstnär.


När vi kom hem var det Englas tur att bli väckt inför dagens lektioner. 

Jag hade sedan en underbar privatyogalektion med bästa Zacharoula via messenger. Ett stretchande pass som jag så väl behövde. Jag älskar yoga men har inte haft någon motivation alls den senaste tiden, och hade vi inte bokat in detta i förväg så hade jag nog inte yogat igår. Men oj så skönt det var!! Måste påminna mig själv om det varje dag nu, så att jag kommer igång med min dagliga yoga igen, om så bara för 20-30 minuter om dagen. Det gör mig ju så gott!


Till lunch åt jag den magiskt goda Blomkålsrisotton som jag bara älskar. Jag gjorde ett storkok av den i förrgår så att jag har till flera luncher och middagar, när jag lagar annan mat till familjen som jag inte tål eller bör äta. Så enkelt att laga med fryst blomkålsris som finns att köpa. Tycker att det är smidigt att slippa riva eller mixa färsk blomkål. Dessutom innehåller de frysta grönsakerna mer näring eftersom de chockfryser dem direkt vid skörd. Alternativt om en odlat egrn blomkål som en skördar precis innan tillagning såklart. 
Till gårdagens lunch toppade jag den med en klick smör, torrostade mandelflan, persilja från Jesica, riven kokos, sesamfrön och flingsalt. 
Ljuvligt gott!!


På eftermiddagen fick vi en återbudstid på Bup och på vägen dit stannade vi till på en loppis. Engla gjorde några fynd som hon blev nöjd med och jag hittade ett sprillans nytt förkläde från Vinga of Sweden med skinndetaljer. Besöket på Bup gick bra enligt psykologen och Engla, själv spenderade jag tiden i ett litet lugnt väntrum.