En lite piggare dag...

Var så himla trött igår morse när jag väcktes av Örjans alarm vid 5-tiden. Trots det kunde jag inte riktigt somna om, slumrade till en kort stund men vaknade strax igen. Låg dock kvar I sängen till strax före 7, då jag gick upp och åt en god frukost bestående av ett kokt ägg med lite smör på, en halv avokado och två av mina hembakade fröknäcken med smör och ost på. Och såklart en stor mugg med grönt med clean collagen i.

Efter ca en timmes slöande skrev jag ihop en Att-göra-lista. Vet inte hur det är för andra men jag får alltid mer gjort om jag har en lista att förhålla mig till och pricka av allteftersom saker blir gjorda.

Först ut på listan stod en löptur. 5 km senare stod jag i hallen med svetten formligen forsande om mig. Läste någonstans att om en svettas mycket betyder det att en är vältränad, eller rättare sagt ju mer vältränad en är ju mer svettas en.



Dagen förflöt i växlande tempo. Mockning av hage, upptappning av hallonkombucha på flaskor, tvättning av smutstvätt med allt vad detinnebär (fyra maskiner faktiskt under dagen), lunch kombinerad med fotmassage framför TV'n, sortering av ren tvätt till sina rätta utrymmen, dammsugning, fermentering av vitkål, middagslagning, Fitnessplate-träning ×2 och några välförtjänta pauser i soffan.





Som du ser så har jag haft en piggare dag än i förrgår. Vilket jag är otroligt tacksam över.

 Jag har även haft trevliga videosamtal med en vän som bor på Cypern, som jag inte har oftast med på väldigt länge.