En rätt bra torsdag trots allt...

Sov tills jag vaknade av mig själv igår morse vid halv sju. Huvudvärken var inte skonsam alls och det tog över 20 minuter innan mina ögon kunde fokusera ordentligt. Men jag kände mig utvilad.

Åt en stor frukost rik på nyttiga fetter och proteiner. Kokta ägg med smör och flingsalt på, tre bitar fröknäcke med bregott och ost på, och en kopp med bulletproof coffee. Åh vad jag har saknat att äta frukost, utan att ens veta om det!


Mätt och nöjd sjönk jag ner i soffan en stund under ett av våra tyngdtäcken, efter att ha rört ihop till en ny omgång fröknäcke. Huvudvärken lindrades efter någon timme.
(Du vet väl att TrendRehab även säljer tyngdtäcken, i flera olika vikter? Det är rea på dem nu, över 50% faktiskt!! Och min rabattkod Sandra ger dig ytterligare 20% rabatt. Tyngdtäcket är av 100% bomull och ekologiska kiselpärlor, materialet är ECO certifierat. Inget barnarbete, bra anställningsvillkor på fabrikerna. 10 års garanti och sömngaranti.)


Strax efter 10.30 fick jag med mig Engla på långpromenad med Ludde. 3.5 km fick vi ihop i det ljuvliga vädret. 


Då jag behövde handla lite och uträtta ett par ärenden i Norrköping så åkte Engla och jag in efter lunchen. Vi passade även på att besöka Erikshjälpen, som Engla länge önskat. Vi hittade båda några fynd som fick följa med oss hem. Bl a så förälskade jag mig i en gammal stol som fick en given plats vid vårt matbord. Engla köpte några LP-skivor, en handväska och två t-shirts.


Då middagen redan var lagad och bara behövde värmas på, så kunde jag passa på att baka ännu en sorts rawfoodfika. Det blev Kardemummabollar rullade i kokos och sesamfrön. Magiskt goda!


I bakgrunden ser du den vita nya fina stolen, den vänstra med svängd rygg. Visst är den fin?!

Engla och jag gick ner till bryggorna i solnedgången. Hennes båt var halvfull med vatten efter allt regnande de senaste veckorna, så det var bara att ösa..







Vi fick oss en fin och välbehövlig mor och dotterdag, jag och min älskade Engla.