Lyxsallad, Sommarvärme & Utvecklingssamtal...

Efter en god natts sömn vaknade jag piggare än i måndags morse. Huvudvärken var fortfarande mer påtaglig än vanligt, men att ha fått sova bra gjorde mig ändå lite mer optimistisk.

En glad Tindra åkte iväg med skolbussen medan jag åt min frukost. Lite senare väckte jag Engla inför hennes lektion i Estetisk kommunikation, via fjärrundervisning.

 Jag och Ludde tog en morgonpromenad runt Sanden. Det var klarblå himmel men kallare än jag är van vid. Hösten är verkligen här, även om det var svårt att förstå det lite senare på dagen när jag låg i underkläderna i solstolen och svettades. 





Till lunch slängde jag ihop en lyxig sallad som jag åt direkt ut salladsskålen ute i solen. Precis som vilken underbar sommardag som helst.


Lyxsalladen innehöll: Romansallad, 3 körsbärstomater, 1/4 gurka, 3 färska champinjoner, 4 soltorkade tomater, 8 blandade oliver, 1 avokado, 2 msk pumpafrön, 4 valnötter, lite Brieost, 1 msk MCT olja, 1/2 msk äppelcidervinäger, svartpeppar och flingsalt. Allt rördes ihop så att avokadobitarna mosades lite. Så himla gott! Vill en så skulle det vara extra lyxigt att strössla över knaperstekt bacon. Men just igår ville jag ha salladen helt vegetarisk. Vill en ha den vegansk så är det bara att utesluta osten och eventuellt tillsätta vegansk ost istället.

Igår eftermiddag var jag på Tindras Utvecklingssamtal i skolan. Jag är stolt över hur hon kämpar på med skolarbetet trots vissa hinder på vägen. En skola för alla... inte alltid verklighet. Men många bra lösningar finns, bara att få alla I blandade att förstå det.