Länge sedan sist..

Jag somnade nog strax före 21 i söndags kväll. En perfekt tid för mig. Brukar hinna få mig tillräckligt med sömn så jag vaknar hyfsat pigg vid 4-tiden dagen efter.



För ett tag sen skrev jag och berättade om mina sömnsvårigheter. Jag somnade lätt på kvällen men vaknade sedan av mista lilla och kunde inte somna om på några timmar. Detta kom jag som tur var ur genom att köpa öronproppar. En superenkel lösning.

Har sedan sovit gott natt efter natt.

Tills natten till igår...

Somnade som sagt lätt men vaknade sedan ganska så snabbt igen. Somnade om efter en liten stunds bökande, vaknade sedan minst fem gånger till. Somnade dock ganska så lätt om. Men sömnen blev aldrig djup och jag vaknade absolut inte utvilad.

Med påsar stora som matkassar under ögonen kämpade jag mig upp ur sängen. Och på något märkligt vis tog jag mig till jobbet. Till och med rådjuren och räven stannade upp i vägkanten och tittade förundrat på mig när jag saktade in strax för dem. 
Såg nog ut som ett spöke..

Förutom tröttheten var huvudet riktigt bråkigt med mig. Men jag lyckades ändå ta mig igenom min arbetsdag.

Stupade dock i säng redan vid 19. Hade ju lite sömn att ta igen...

#1 - - Anonym:

Aj då... mitt sömnmönster exakt. Iiiinre kul. Fast jag slipper ju huvudvärken!! Kram Tessan 🙏

Svar: Ja du sover inte alls mycket på en natt. Fattar inte hur du står ut. För mig räcker det med en eller max två nätter i rad så är jag helt sluuuuut. Kramar ❤
Sandra Vulkan