Hästmys, solsken & massor av energi...

Vissa dagar är betydligt bättre än andra i mitt mående med min kroniska huvudvärk. Även om det mest varit hyfsat bra dagar ända sedan jag bytte jobb, så var det en riktigt underbar bra dag igår. Huvudvärken var ovanligt mild och jag hade massor av energi. 

Jag vaknade en timme senare än i förrgår, vilket är en förbättring när till kommer till sovmorgon för min del. Jag vaknade alltså 05.10, men igår låg jag kvar i ca 20 minuter och bara njöt. Efter frukost körde jag ett Slow Flow Yoga pass online som leddes av underbara Lisa på Yoga Group. Efteråt gjorde jag några fler poser som jag övar lite extra på just nu och blev såå överraskad av denna dags prestation..Tror att yogan kan ha varit en stor del av den fortsatta dagens energi och mående. 


Jag tog ut hästarna och mockade stallboxarna innan jag och Örjan satte oss i solen och drack te/kaffe.
Ännu en dag med fantastisk vårväder!!




Engla och jag tog med hästarna på en promenad innan lunch. En otroligt mysig stund tillsammans på grusvägar, ner till vattnet och i skogen. 


Lunchkorgen packades och togs med ut. Lunch och fika ute innan solen senare på eftermiddagen gick in bakom moln.

Inne rensade jag bland jackor, kläder och skor mm från en av kattvindarna och packade ner det som skulle behållas i nya plastlådor med lock.


När Örjan tände grillen fångade han detta ljuvliga på bild! Tänk att solnedgångar fortfarande förundrar så mycket...

Till middag blev det grillat kött från hjort och rådjur, krossad potatis/hemmagjorda sötpotatis pommes, sallad och bearnaisesås/brunsås.
Utomordentligt mumsigt vill jag lova!!