Jag räknar ner nu...

Värmen var inte nådig igår på jobbet. Jag brukar väldigt sällan klaga över att det är för varmt ute. Men när det är 26-27°C i skuggan, ingen vind att svalka sig med och jag märker att barnen på förskolan påverkas negativt av att det är så varmt, så tycker till och med jag att det blir jobbigt. Och det dessutom är ännu värre inne, då blir det kämpigt. Men vi lyckades hantera det och tog oss igenom gårdagen.

Med idag är det bara två arbetsdagar innan jag går på semester. Ca 5 1/2 veckas semester i sträck känns alldeles underbart och välbehövligt.

Igår kväll upplevde jag att min hosta var bråkig igen. Och jag är rädd för att det ska bli ännu värre igen. Men jag tar det så lugnt jag kan både på jobbet och hemma, dricker mycket vatten och tog till natten Cocillana etyfin igen. Jag vill bli av med den här skiten nu och få må bra på min semester, så jag kan njuta och ladda batterierna för fullt.