Kämpar på i hettan...

Värme
Hetta
Sol
Blå himmel 
Lätt bris
Fågelkvitter 
Blommande rosenbuskar
Svalor som flyger omkring
Gröna fält
Cyklister
Och mängder av turister som kör förbi i sina bilar med eller utan husvagn på släp och husbilar...

Allt detta upplever jag där jag sitter i en av mina hängstolar i ett desperat försök till lite svalka.

Här lever jag,
här bor jag,
detta är mitt liv, mitt hem.




Min bronkit gör det besvärligt att andas inne, jag behöver frisk luft. Inne är det olidligt kvavt, ute fläktar det en aning. Min hosta lindras lite av medicinen. Men orkeslösheten råder inget bot på. Men det kanske är bra, för nu kan jag bara vila och ta det lugnt.

Jag går in och blöter mitt hår i svalt vatten och letar upp en skuggig plats där det fläktar skönt. Jag somnar och vaknar sedan alldeles vimmelkantig. Behöver fylla på med vätska. Dricker massa vatten, äter två små vindruvor, inget annat lockar i värmen.
#1 - - Anonym:

Hej! Kommer ihåg för tre år sen snart så fick jag sådan hosta, feber jaallt tyckte jag. Fick åka till jouren och fick recept på Coccoliana( säkert felstavat) .Dr rekommenderade 4 ggr / dygn. Började direkt och efter ett dygn var jag knappt medveten, sov o sov sååå trött! Ringde efter 2 dagar och bad att få komma in. Hon undrade hur mycket Cocciliana jag tog.Som dr skrev sa jag! Men käre nån sa hon, alldeles för mycket. Så sen vågade jag inte ta det mer..Kram Gunilla❤️

Svar: Oj då! Ja, lagom är nog bäst. Jag sover gott om nätterna och det är nog min räddning för att ens stå på benen dagtid. Kramar ❤
Sandra Vulkan