När jag blir rik...

Jag är totalt värdelös på trädgårdsarbete.
Ointresse och okunskap (går väl hand i hand) leder till att jag blir omotiverad och min ork och tid räcker inte till.
Ogräs och gamla växter som dött är övervägande i våra rabatter mm.

Men jag uppskattar verkligen att ha det vackert omkring mig både ute och inne. Och att kunna gå ut och plocka kryddor, jordgubbar och annat ätbart är helt fantastiskt.

Så när (läs; om) jag blir rik så ska jag genast anställa en trädgårdsmästare/trädgårdsarkitekt som kan fräscha upp och sköta vår tomt. Som kan kombinera det praktiska med det vackra och moderna men samtidigt bibehålla en stil som passar till våra 1800-tals hus/byggnader. Gärna en som även vill bygga lite också, tillsammans med mig och Örjan när en idé växer fram.

Igår upptäckte jag en alldeles ljuvlig och praktfull ros som växt upp bland allt ogräs i vår blomsterrondell.


Mer av detta önskar jag!