Renovering av Lillstuga etapp 1...

Upp tidigt, kaffe & te framför ett par avsnitt av Friends, morgonpromenad med Ludde & Selma (hittade tre till fyrklöver) och därefter en stund på loungedäcket i solgasset.



Selma och Ludde tyr sig mer och mer till varandra och Selma verkar ha insett att Ludde är en schysst hund att hänga med.


Selma tyckte tydligen att det var en bra idé att sitta på min rygg och balansera medan jag försökte sola lite. I och för sig så var det ganska så bra för mig med då jag var lite röd om ryggen sedan i lördags...


Vid halv tio satte jag igång med första etappen av renoveringen av Lillstugan, nämligen målning av väggpanelen.

Först grundade jag såklart ett varv, fick lite hjälp av min älskade man att skruva loss en lampa, en krok och lite annat. Och så målade han runt fönstret det första varvet.




Då värmen torkade färgen snabbt så hann jag även måla både ett och två lager med färdigfärg under gårdagen. 


(Svårt att visa färgen när solen ligger på, men typ en blandning av dessa två bilder...)



Mellan de två sista varven bjöd Örjan på middag på Sankt Anna gården och glass till efterrätt på Edgars i Lagnö till tjejerna.

Otroligt många som var ute och firade Nationeldagen eller var ute och åt av någon annan anledning. Det ljuvliga vädret underlättar ju mycket då alla sitter ute med ordentliga avstånd mellan borden.