Tiden räcker inte till & Järnbristen påtaglig...

Hur jag än vrider och vänder på dygnets timmar så tycks de inte räcka till på vardagarna. Visst jag jobbar heltid, men spar iallafall in på restiden till och från jobbet med ca 1.5 timme. Ändå finns aldrig denna extra tid, eller jo nu var jag orättvis. Jag hinner sitta ute i solen, umgås med mina döttrar, promenera med hundarna, yoga mm fler timmar än tidigare. Men oavsett så känns det som att tiden flyger iväg med matlagning, städ och tvätt plus att jag sköter Örjans bokföring. Och så behöver jag få komma i säng runt åtta på kvällen för att jag går upp vid fyra på morgonen de flesta mornar.

Bilder från gårdagens morgonpromenad innan jobbet.



Att jag känner så här kan såklart även bero på att min ork inte alls är på topp. Jag lider ju fortfarande av min järnbrist då första dosen inte kickat in än och för att jag får dos nummer två först idag (eftersom jag blev sjuk). Hoppas nu på att den kommer börja ge effekt snabbt för jag känner mig som en gnällkäring just nu. Jag behöver ofta sätta mig ner då jag plötsligt blir kraftigt yr och lite illamående. Och tröttheten... ja den gör mig inte särskilt energisk och aktiv varken på jobbet eller hemma.
Min huvudvärk är lite mer påtaglig dessutom, om det beror på att kroppen har mycket att jobba med nu eller om det beror på järnbristen i sig, eller kombo är svårt att säga. Men bättre kommer det nog att bli så fort järnet gjort sin verkan...