Vila, vila, vila...

Det här med att bara vila är så i vanliga fall så himla svårt om jag inte har extrem huvudvärk eller hög feber. Men igår var det inte så svårt då jag kunde ligga ute i solen och lyssna på en ljudbok nästan hela dagen.





Det blåste ganska så ordentligt men jag hittade lä när jag gick runt huset. Precis lagom mycket vind svepte runt och fläktade mig så det inte blev olidligt varmt i solstolen.

Jag hade sällskap av hundarna nästan hela tiden. Men vi kunde även träna Selma på att vara ensam inne utan att yla eller skälla, när Engla var inne hos sig och jag och Ludde satt utanför ena fönstret.

Jag fick svar på mitt Covid-test igår, negativt som tur är. Och min kropp har fått vila lite från hostan då jag pratat väldigt, väldigt lite. Så fort jag börjar prata drar hostan igång och håller i sig långa stunder.