En Valborg i lockdown...

Åkte till jobbet med en alldeles magisk soluppgång i ryggen när jag lämnade ön bakom mig på väg över bron.


Då jag var ensam på vägen kunde jag stanna till lite snabbt och ta ett par bilder.


Arbetsdagen rullade på och jag fick en hel del gjort både i och utanför barngruppen. Känner fortfarande av sviter efter jag var sjuk, energin som dalar emellanåt och huvudvärken som än inte är nere i den normala nivån. Dessa dagar är det extra skönt att jag slutar tidigt.

När jag kom hem plockade jag med mig Engla och Tindra och åkte till Lanthandeln för inköp av godis och glass åt dem. Så bra med denna butik för vi går bara in om ingen annan är där. Och när vi sen går in så kan vi gå in alla och välja det som ska köpas, utan risk att smitta/smittas. Självklart går vi inte in om vi har symtom.

Igår var det en annorlunda Valborg, inte bara för att vi firade själva. Utan för att det igår utfärdades Personlig lockdown i hela Östergötland. Det innebär att en bara ska umgås med dem som en bor ihop med (förutom skola och jobb)

Jag fick dessutom brev via Kivra om att jag nu kan boka tid för vaccination. Eftersom jag är väldigt allergisk mot getingar bl.a så fick jag en tid på Geria vårdcentral. Så de kan bevaka mig ifall jag skulle få en allergisk reaktion av vaccinet. Tydligen en koppling mellan just getingstick och dessa vaccin. Så, den 10 maj är det min tur att få mottaga första sprutan av två.