Ett mycket glädjande besked!!

Påskliljor, pingstliljor, tulpaner, pärlhyacinter, gullvivor och skilla blomstrar överallt på vår gård. Vackra och färgrika stoltserar de. Men finns det något ljuvligare än när knopparna på körsbärsträden brister och väcklas ut till söta gudomliga blommor???



Igår åkte jag till jobbet i en magisk soluppgång. Jag kände att det skulle bli en riktigt bra dag.


Vi hade teamdag igår, men tyvärr så var det bara jag och chefen fram till kl 13.00 då en kollega anslöt. Men det blev ett riktigt bra teammöte ändå.

Det började med att jag fick erbjudande om att fortsätta jobba här ute t.o.m. årsskiftet med ev förlängning. Självklart tackade jag lyckligt ja!! Fick även fortsatt tjänstledigt från Svanens förskola.

Sedan gick vi i genom ett flertal punkter och löste några behov och frågetecken.

Vid lunch tog jag och chefen en promenad ut till Kalvholmen där vi satte oss på en klippa i solen och åt våra sallader. Trevliga lediga samtal och reflektioner.



På eftermiddagen reflekterade vi kring barnens utforskande och lärande, mest gällande projektarbetet men även såklart det övriga i barnens utbildning. Därefter följde nya tankar om miljön, utmaningar och erbjudanden. Sen var det dags att åka hemåt.

Kom hem kvart över fyra och landade då i en solstol. Satt kvar där i shorts och linne tills solen började sjunka på himlen strax före åtta. Sommaren är på visit!!







#1 - - Mamma ❤:

Härligt ❤❤❤

Svar: Jaaaaaaaa!!!!! 🥰🥰🥰
Sandra Vulkan