Välkommen hem Selma! ❤

Morsdag 2021
En minnesvärd dag som egentligen inte hade så mycket med firandet av mammor att göra i vårt fall. Även om jag såklart uppvaktade min underbara mamma med blomsterbud och ett telefonsamtal. Jag blev också firad med present av mina älskade döttrar och ett fint meddelande av min älskade son:

Stort grattis på morsdag världens finaste, vackraste och coolaste mamma ❤️❤️❤️ älskar och saknar dig något enormt! 
Vi får fira det när vi kommer ner igen 🥰

Men det som gjorde gårdagen extra minnesvärd var att vi fick överraska Tindra med en ny hund. Vi har haft kontakt med en familj i ca en vecka om denna hund och kommit överens om att överlämning skulle ske strax efter midsommar. Men då läget blev lite mer akut för familjen så valde de att köra hem hunden till oss igår.

Selma är en 10 månaders Chinese Crested dog Powder puff. Alltså en hårig kinesisk nakenhund. Lite ängslig och rädd i början men sedan kärleksfull och superhärlig.


Gissa om Tindra blev glad?!

Och Ludde var så underbart fin och släppte in Selma som en naturlig del av vårt hem.


Och ser du, hon är också vit med ett öra i en annan färg än resten av kroppen precis som Ludde (och som Nova hade). Det känns nästan lite overkligt, som ett tecken på att det finns en mening med allt som sker.


I övrigt var det ljuvligt väder igår och jag kunde förflytta mig från soffan ut till solstolen. Massor av frisk luft, värme och sol gjorde min morsdag riktigt njutfull trots hostan som är den som bråkar mest med mig just nu. Men nu tror jag att det har börjat vända på riktigt. (Hittade dessutom ytterligare två fyrklöver utanför dörren.) Idag ska jag försöka mig på en kortare promenad med Selma och Ludde.



Gårdagens ljuvliga solnedgång.