Lite motgångar & vackert vintrigt...

Hade redan i söndags eftermiddag förvarnat min ena kollega om att hon eventuellt skulle behöva öppna för mig igår morse. Detta ifall min ryggvärk skulle hindra mig från att ta mig ur sängen och till jobbet.

Men efter en natt på min inframadrass var det inte alls så illa som det brukar kunna vara efter att en legat still länge vid ryggont. Visst hade jag fortfarande ont, men det var absolut inte lika illa som i söndags.

Tur i oturen att jag alltid är redo att bege mig iväg i god tid, för plötsligt ville bilen inte starta. Batteriet som strejkade, kanske pga av köldknäppen. Fick väcka Örjan som snabbt satt i sin bil och kunde skjutsa mig i tid till min öppning.

Ryggvärken satte prägel på min arbetsdag, men jag gjorde iallafall mitt bästa. Efter jobbet blev jag hämtad i min egen bil med uppladdat batteri. Fortsatte sedan färden med Tindra ner till Gamleby. Det gjorde min rygg oväntat gott att sitta i sitsvärmen i några timmar. Detta trots vinterväglag under 9/10 av körsträckam. Hos oss är det fortfarande höstligt.