Extrem trötthet, vacker promenad & läskig biltur...

Alltså denna trötthet.
Går till sängs tidigt för att få vakna utvilad. Men jag har börjat sova så oroligt på nätterna, vaknar ett flertal gånger och är därmed svintrött när det är dags att kliva upp.


Så här har det varit ett tag nu och det tar på mina krafter. Huvudvärken stegrar och jag känner mig inte riktigt vaken förrän ett par timmar efter jag gått upp. Igår morse la jag mig till och med i sängen igen efter att jag klätt på mig till hälften, och somnade om en stund.

Under förmiddagen (10-14) klyvde jag ved. Det lär kännas ordentligt i min kropp idag. Tiden bara flög iväg då jag lyssnade på en av mina studielitteraturer samtidigt. En bok som jag läste för flera år sedan när jag jobbade på Svanen förskola med bästa genuspedagogen Bettan, En Rosa pedagogik heter den. Fortfarande väldigt bra och högaktuell.


Här var det tomt på ved innan gårdagens dagsverke.

Jag blev mäkta förvånad när elva militärfordon, bandvagnar mm, dundrade förbi mitt i vedklyningen. Tydligen hemvärnet som var ut en sväng och vände, för de kom snart tillbaka igen. Inte varje dag de passerar här.

På eftermiddagen följde jag med Engla och Tindra på en promenad när de tog en ridtur runt Sanden på Bojack och Theo. Otroligt vackert vid badstranden då.


Till middag avnjöt vi grillad älgstek, hemmagjorda sötpotatispomme och svampsås på kantareller. 
Så höstligt gott!

Under kvällen var det en ruskigt tjock dimma. Engla och jag tog en tur till Mon, dimman låg så tät att vi knappt såg vägen framför oss. Riktigt otäckt Halloweenväder. Väntade bara på att någon läskig varelse skulle hoppa fram framför bilen och skrämma ihjäl mig. Men det var endast ett litet rådjur som vi behövde bromsa in för. Nu körde jag bara i 30 km/h men ändå. Inte direkt mitt favorit väder, mörkrädd som jag är.