Lyssna på kroppens signaler...

Under förmiddagen igår steg huvudvärken och jag blev trött, straffet för helgens sömnbrist. Jag lyckades ta mig igenom min arbetsdag på ett professionellt sätt men när jag kom hem stupade jag i soffan. Tur att jag slutade tidigt.

Hade hundra saker jag ville få gjorda här hemma, men jag behövde lyssna på kroppens signaler. Så jag stannade i soffan tills det var dags att äta middag. Sov ett par timmar faktiskt och vaknade alldeles yrvaken. Välbehövligt och jag mådde bättre efteråt.



Något jag kunde göra som bjöd på en hel del positivitet var att ringa ett videosamtal till Sandra, Alice och Flora. Så mysigt att få se dem och prata med dem en stund. Saknar att kunna umgås med dem mer regelbundet som jag gjorde när jag jobbade i Norrköping. Numera krävs det lite mer planering.