När tankar & idéer bara dyker upp...

Igår förmiddag bjöd jag Tindra och hennes vänner på Våffelbrunch i vårt kök. De åt flera var och kände sig mätta och nöjda när vi satte oss i bilen strax efter. Först skjutsade vi in Stella till tåget i Norrköping så hon kunde påbörja sin långa tågfärd hemåt.



Vi andra åkte ner till Söderköping för att invänta Cornelias buss. Vi hann med lite shopping på Dollarstore, hämta ut ett paket, äta sen lunch och handla mat inför den kommande veckan. En halvtimme innan bussen skulle komma upptäckte Cornelia att hennes allra viktigaste väska låg kvar hemma i röda huset. Jag ringde Engla och de hade precis satt sig i en taxi för att åka in till Söderköping, så hon hoppade ur taxin och hämtade väskan. Tyvärr så hann de inte fram i tid pga dessa söndagsköer genom Söderköping och busschauffören vägrade vänta. När taxin kom fram tog Tindra väskan och vi körde den ner till Valdemarsvik där bussen hade sin nästa hållplats. Vi möttes i avfarten/påfarten. Jag vände snabbt och vi fick bussen att stanna i en parkeringsficka strax efter. Tindra kastade sig ur bilen och sprang fram till Cornelia som mottog sin väska med glädje. Äntligen kunde vi åka hem. 

På vägen hem sattes min studiehjärna igång. Ett flertal tankar och idéer som jag var tvungen att skriva ner så fort jag kom innanför dörren, rädd för att förlora dem annars. Fortsatte sedan mitt studerande genom att läsa lite studielitteratur och göra en del anteckningar. Skönt att vara igång!



#1 - - Hanna - Hälsa och träning ur mitt perspektiv:

Skönt att det ordnade sig med väskan även om jag tycker att busschauffören var lite väl oresonlig. Härligt med studieinspiration.