Ifrågasatt igen...

Det har kommit till min kännedom än en gång att mitt mående och mitt levende ifrågasätts av människor som inte alls känner mig, utan endast tar del min blogg.
Hur kan jag vara så fit och vältränad om jag nu mår så himla dåligt? 
Hur kan jag skriva att jag dricker ett glas Prosecco på kvällen när jag mått så dåligt på dagen?
O.s.v.
Jag kan börja med att meddela att efter denna vinter/vår, med sjukdomar som avlöst varandra och ett huvud som bråkat mer med mig än vanligt, så är jag absolut inte alls fit och vältränad. Jag yogar korta stunder ibland, i övrigt står jag bara på min platta 15 min om dagen. Jag går inte ens promenader. Mina magrutor är osynliga och rumpan är mer oformad. Men plattan håller mig i övrigt i schack, när hälsan tillåter träning.
Men annars är det så att jag egentligen mår bättre av att träna. Finns forskning som tydligt visar på träningens positiva effekter på kroniska inflammatoriska sjukdomar. Och jag försöker leva en antiinflammatorisk livsstil så gott jag kan.
Jag ser t.ex till att äta antiinflammatorisk kost och ger mig själv många tillfällen av förundran med soluppgångar och solnedgångar, i mitt arbete och genom mina studier.
Så ett glas Prosecco någon gång i månaden tycker jag ändå att jag kan unna mig.
På väg till jobbet igår morse, på Lagnöbron. 

#1 - - Hannas krypin:

Helt galet ju att du blir ifrågasatt av de som läser din blogg. Fattar inte att så många har så svårt att förstå att det man delar med sig av i sin blogg är mil från hela sanningen. Man visar upp utvalda delar av sitt liv.

Svar: Exakt! Problemet är väl att jag är så ärlig i mina inlägg...
Sandra Vulkan

#2 - - Hannas krypin:

Jag tycker inte att du gör något fel i dina inlägg.

Svar: Tack!! 🙏❤️
Sandra Vulkan