Skönt för ögat & Nattgäster...

Var trött när det var dags att gå upp. Men efter en dusch och mitt kaffe så blev jag riktigt fylld av energi.

På jobbet upptäckte jag att mycket av vårt jobb med att förbereda lärmiljöerna var ogjort jobb. Utan vår vetskap hade vi, till vår glädje, fått nytt ljuddämpande innertak och ljudabsorberande plattor på väggarna i ett av våra rum där vi tidigare saknat detta. Underbart för öronen och koncentrationen vid lek och lärande. Men inte lika kul att behöva iordningställa allt igen... Snabbt fixat dock och nu blev det ännu lite bättre med uppmärkning på materiallådor mm för att förenkla sorterandet av materialet efter avslutad aktivitet.

Arbetsdagen gick väldigt fort och det var knappt att jag förstod att det var dags att avsluta för hemfärd.

Örjan och jag tog en tur på fyrhjulingen till lanthandeln i Mon för inköp av bröd till gårdagens nattgäster.

Vid 21-tiden kom Adam tillsammans med Moas pappa och storebror. De är på väg ner till Adam och Moas nya boende i Kalmar med flyttlasset. Vi bjöd på surdegsbaguetter med tillbehör, småpratade lite och hade det trevligt innan läggdags.


Vårt nya inspirerande legobord, sorterat efter färger på silverfat och i glasskålar. Lätt att hitta det en söker, enkelt att sortera tillbaka och skönt för ögat. "Såå fint!! Så här ska det alltid vara tycker jag." sa ett av barnen vid första mötet med denna station. 
(Nu söker vi större grå legoplattor...Om någon har så hojta gärna till.)