Magisk julafton ❤️❤️❤️

Fick mig en alldeles magisk julafton igår tillsammans med hela min fina familj. Älskar när vi är samlade och verkligen umgås med varandra.

Julafton startade jag genom att leverera "barnens" julstrumpor tilll deras olika stugor. De innehöll årets julpyjamasar som vi spenderade hela dagen i igår. Otroligt sköna.
Efter utsläpp av hästarna och en kopp te tog Adam, Selma och jag en frisk långpromenad hem till en bortrest vän, för att släppa ut katten och ge hönsen mat. Efter lite mer än 7 km kom vi varma hem igen.



Julfika, glögg och godis dukades fram. Innan Kalle Ankas jul spelade vi julklappsspelet, stress och skratt bjöds det på då.

Efter Kalle började vi dela ut julklapparna och läste våra rim. Vi öppnar alltid varsitt paket, en i taget, så alla får ta del av gåvorna och reaktionerna. Vi skulle inte ha så många julklappar i år, men återigen hamnade vi i ett julklappshav. Så många fina och genomtänkta gåvor rakt igenom. Jag är fortfarande alldeles tagen av allt jag fick. Och jag, som även Älskar att ge, såg glädjen i min familjs ögon när de öppnade sina julklappar.
Julklappsutdelningen tog nästan två timmar...

Sedan blev det middag, oxfiléplanka efter ungdomarnas önskemål. Så gott och trevligt! Vi satt kvar i köket och pratade och sjöng fram till midnatt.

Är mer än tacksam över denna dag!!
❤️❤️❤️❤️










#1 - - Thereselinneaaa:

Låter verkligen som du hade en mysig jul!

Svar: underbar!! ❤️❤️❤️
Sandra Vulkan

#2 - - Hannas krypin:

Låter ju verkligen som en helt fantastisk julafton!

Svar: Helt magisk!! ❤️❤️❤️
Sandra Vulkan