Nyskördade jordgubbar, yoga & lyx för kroppen...

Ikväll samlades några vårdnadshavare med sina barn i Sankt Anna skolas gympasal för terminens första Familjeyogasession. Så underbart att få leda dessa genom en yogasaga fylld med poser, fokus på andning, avslappning och reflektion.

Sedan fick jag bli vägledd av fina Ida genom en yogasession för vuxna. Så skönt att vara igång med regelbunden yoga igen. Det gör så gott för kropp och själ.
Den enda träning jag annars ägnar mig åt är mina dagliga kvartar på min älskade Fitnessplate future 3D. (Min rabattkod Sandra ger fortfarande 20% rabatt på hela sortimentet hos TrendRehab. Kan även varmt rekommendera deras tyngdtäcken, vi har dubbeltäckt i vår säng.)
Står i 15 min varje kväll innan läggdags. Vibrationerna som ökar blodcirkulationen samt hjälper lymfsystemet och den höga muskelaktiviteten gör att jag sover väldigt gott efteråt när kroppen slappnar av fullt ut.

Något mer som får mig att må bra är när jag, fortfarande i september, kan gå ut på morgonen och skörda mig en handfull jordgubbar. Ljuvligt goda! Som godis, fast nyttiga.


I lördags tog jag hand om min kropp lite extra. Först tog jag mig ett långt hett bad, med en badbomb som liknade en macaron i. Hårmask, kroppspeeling och rakning av ben.
Därefter gjorde jag flera olika ansiktsbehandlingar med rengöringar och ansiktsmasker från MayBeauty. Älskar dessa! Hyn blir så himla fin och len efteråt.


En helg med mycket återhämtning och påfyllnad av ny energi helt enkelt.