Kalas & Datatid...

I onsdags började jag skriva på mina valideringsuppgifter. Som jag längtat efter att få skriva såna texter igen efter ett studieuppehåll på ca 3 månader.

Fingrarna flödar över tangenterna på vår laptop i takt med att jag läser olika litteraturen om Språk och kommunikation. Nästan all min lediga tid ägnas åt detta nu, vilket inte är jättemycket då jag jobbat över en del och haft kalas för Engla samt att jag lägger mig redan runt 20.00 på kvällarna för att få må så bra som möjligt.

Men på.två eftermiddagar, två kvällar och en heldag har jag nu skrivit, nästan, klart om detta ämne. Ca 5000 på ca 9 sidor har jag fått ihop. Jag har sammanlagt 5 ämnen att skriva om i hopp om att få validera bort dessa 5 kurser. Så snart dags att hoppa på nästa ämne som handlar om Läs-och skrivinlärning.

I fredags fyllde min älskade Engla 20 år!! Det firade vi under lördagen med ett kalas där vi bjöd in Englas närmsta släktingar från bl.a. Enköping. För några var det första gången som de hälsade på oss. Både fredagskvällen och lördagsförmiddagen gick åt till städning och förberedelser. Smörgåstårta beställdes dock från Tempo Trollet i Söderköping som är kända för dessa godsaker. 
Kalaset blev väldigt lyckat och jag tror att alla var nöjda. Viktigast var såklart ändå att Engla kände sig nöjd över firandet av henne.