Ett värmande rosa bad...

Ett långt varmt bad hör till mina söndagsrutiner. Älskar att få sänka mig ner och låta värmen omsluta mig och sedan få ligga där ostört är ljuvligt.
Igår släppte jag ner en rosa badbomb som färgade badvattnet till en underbar rosa nyans. Sedan dukade jag fram en skål med fruktsallad, ett glas kallt vatten och tände ett ljus. Blev inspirerad av min fina vän Eva som i fredags lyxade till sin dag med en vacker ostbricka och bubbel i glaset till sitt bad i spatunnan (alltså bra mycket lyxigare än min uppdukning).
Det var magiskt att ligga i det rosa badet, mumsa på min fruktsallad och titta på en romantisk serie. Healing helt enkelt.
Jag städade även ur kylen, bakade filmjölksrutor på vaniljyoghurt åt familjen och lagade en zucchini/auberginelasagne till mina matlådor denna veckan.
Dessa var tydligen ännu godare än de vanliga filmjölksrutorna enligt Engla och Örjan.
Recept på filmjölksrutorna finns här. Byt bara ut filmjölken mot vaniljyoghurt eller någon annan yoghurt för lite smaktwist.