Gamla + nya symtom = Skitdag!

Det normalt behagliga porlande ljudet av vatten som undan för undan fyller badkaret upplevde mitt huvud igår som ett öronbedövande dån. Dock var det otroligt skönt att få sänka ner kroppen i det varma vattnet i ett försök att lindra mina krämpor. Vaknade nämligen av en mycket bekant smärta i huvudet, domningar i ansiktet, darrande händer, yrsel och dubbelseende på vänster öga. Det började redan i onsdags med huvudvärk och dubbelseende. Dubbelseendet är ett nytillkommet symtom, väldigt besvärligt då jag inte kan läsa texter som är skrivna med mindre bokstäver eller trä tråden genom symaskinsnålen... Vilket i och för sig inte var relevant igår på grund av mina övriga symtom. Men huvudvärken blev även värre när jag koncentrerat tittade på något eftersom ögonen fick jobba mycket hårdare.

Så efter ett långt bad kravlade jag mig till soffan och klagade på att volymen på TV'n var för hög, oavsett hur mycket Adam sänkte. Jag orkade helt enkelt inte att lyssna på något, men ville absolut inte ligga ensam i sovrummet hela dagen. Men framåt eftermiddagen fick jag erkänna mig besegrad och masade mig in till sovrummet med svansen mellan benen. Symtomen vann över viljan och jag somnade och sov i några timmar.


Vi fick lov att avstyra vår tur till stallet igår, då jag inte var körduglig överhuvudtaget och totalt orkeslös. Tur att Engla och Tindra förstår situationen och tar förändringar rätt så bra, i alla fall för det mesta. Vilket i sin tur lindrar mitt dåliga samvete något, inte för att jag på något vis kan rå för hur jag mår men det plågar mitt sinne ibland ändå.

3 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Pinjekottar, Shabby chic, Sjukdom, Vit Amaryllis
#1 - - Anonym:

Styrkekramar ❤ / Mikaela

Svar: Tack! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Tori Johansson:

Så tråkigt med en tillbakagång med nya symptom också. Håller tummarna för att du snart ska må bättre! Kramar Tori 💗💗💗

Svar: Tack ❤
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma ❤❤❤:

Syns snart. Kram ❤❤