Positiva besked!!

Vaknade igår förmiddag vid halv tio och blev grymt besviken över att smärtan fortfarande fanns kvar mitt huvud. Trycket bakom/över/runt ögat var något mindre än i helgen. Men högra kinden kändes svullen och bortdomnad, likt en tandläkarbedövning, och var väldigt markant (skulle ha kunnat rita en trekant med skarpa linjer runt området). Som tur var så blev både smärtan och domningarna lindrigare under dagen.

Fia tittade in på en fika och fick smaka på mina nyttiga rawfood Saffransbollar (recept finns i tidigare inlägg). Mysigt med lite besök och att få prata av mig lite.. På eftermiddagen åkte jag med Engla till stallet och mockade medan hon red Theo. Tycker faktiskt att det är väldigt rogivande och terapeutiskt att mocka. Jag får då chansen att rensa mitt huvud från alla tankar som slår kullerbyttor därinne...

Hade telefontid med min neurolog igår. Jag berättade att jag sagt till min chef, min handläggare på försäkringskassan och min kurator att jag tänker börja jobba på fredag denna vecka. Neurologen tyckte att det var en bra idé och att det är lagom att börja med 25%. Vi kom överens om hur det ska fördelas under veckan och jag känner mig peppad och glad över detta.

Neurologen vill ge mig mer botox i hopp om att få bort värken som kommer med mina skov. Samtidigt kommer hen att kolla muskelaktiviteten, och på så sätt få fler ledtrådar i jakten på en diagnos.

Svaren på mina neurofystester har kommit och de visade inte på några brister i mina nervbanor från fot till hjärna. Neurologen förklarade att det är ett grovt verktyg men att vi nu kan utesluta de farliga sjukdomarna. Jag frågade vilka som räknas som farliga. Hen förklarade att det var de dödliga diagnoserna som t.ex ALS. Så underbart skönt att få höra de orden!! Den lättnad som jag känner just nu är obeskrivlig! Även skönt att kunna stryka några diagnoser så att listan med eventuella diagnoser krymper och tar oss närmare ett svar på vad jag lider av. Ännu ett steg i rätt riktning.

#1 - - Anonym:

Vilket härligt besked!!! Förstår att du är lättad. Lycka till på jobbet men kom ihåg att känna efter hur mycket du orkar. Kram Tori

Svar: Ja det var ett skönt besked! En milstolpe är passerad. Lovar att inte bara köra på utan ska göra det som passar mig nu. ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Åååå, vad härligt. Längtar tills vi ses. Kramar / Mikaela

Svar: Vi ses imorgon vännen!!! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma ❤❤❤:

Underbart att få ett sådant besked. Nu måste de bara hitta något som hjälper dig att få bort huvudvärken. Kram och ha en fin dag. 💕💕💕

Svar: Kramar ❤💕
Sandra Vulkan

#4 - - Gunilla:

Förstår din oro över 'ännu värre sjukdomar o blev också glad att inget sånt finns! Så kul attbörja jobba så smått ❣ Gläds med dej! Kram Gunilla 💙

Svar: Tack gulliga du! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#5 - - Elin:

Åh vad härligt med ett så bra besked!!! <3

Svar: Ja en sådan lättnad! Känns lite overkligt. . ❤ Kramar
Sandra Vulkan