En ny tid väntar...

Precis som rubriken säger så väntar en ny tid, en ny era för mig. Eller egentligen inte bara för mig, utan det betyder även en förändring för min familj och för mina kollegor (hoppas jag). För igår fick jag mitt nya arbets schema som ska gälla från och med på måndag då jag går upp i tid till 30 timmar i veckan, alltså 75%. Mer tid för mig och mina kollegor på jobbet och lite mindre tid hemma för familjen och återhämtning. Men jag tänker att det då gäller att bli ännu bättre på att prioritera rätt för att detta ska funka för mig. Alltså prioritera vila efter/före jobbet, planera in hemma träning och delegera ut hushållssysslorna till de övriga i familjen och/eller sänka mina krav.

Idag ska jag till neurologen, jag vet egentligen inte vad jag ska göra där, förutom att prata om min sjukskrivning... Tror att hen hoppas att hen ska få ge mig en dysportbehandling (Botox injektioner) men icke!! Jag har mått bättre utan dessa sprutor än vad jag mådde med dem, så jag kommer även denna gång bestämt att säga ifrån. 


Vad annat som ska ske där hos neurologen är ett frågetecken för mig. Jag har inga förhoppningar på nya undersökningar och ännu mindre på några svar på alla mina frågor och funderingar... Men just nu stör det mig inte, då jag mår ganska så bra och inte har haft något ordentligt skov som slagit ut mig på länge. 

Tränings notis: Igår fick magen jobba hårt igen. Jag gjorde:

• 500 alternerande hälnuddningar, en går mellan att nudda höger och vänster häl genom att ligga på rygg med böjda ben och cruchar ryggen åt ett håll i taget och hela tiden är magmusklerna i spänt läge. De sneda magmusklerna får jobba ordentligt.
• Plankan i 1 minut.
• 100 pulserande 1/2 sit ups för de övre magmusklerna.
• 200 3/4 sit ups.
• 100 rumplyft för de nedre magmusklerna.
• 100 knäböj, pga en utmaning från en Instagram vän, @fitnessmamma90 

Påminner om hjärtat här nere, som jag hoppas att du vill klicka på ❤⬇ Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: 1/2 sit ups, 3/4 sit ups, Alternerande hälnuddningar, Diagnosutredning, Domningar, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologbesök, Neurologisk sjukdom, Nya tider, Orkeslöshet, Rumplyft, Sit ups, Sjukdom, Träna hemma, Träna magmusklerna, Trötthet, Yrsel
#1 - - Mamma😍😍:

Godmorgon till en ny dag. Vad roligt för dig om du orkar jobba lite mer. Med envishet kommer man långt.Hoppas att du fick ett bra schema också. Ha rn fin dag. Kramelikram ❤

Svar: Fick ett kanonbra tillfälligt schema. ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Hoppas på ett bra besök😀❤/Mikaela

Svar: Det var det!! 😁👊❤
Sandra Vulkan