Ett tecken på att jag mår bättre...

Ni som följt mig och mitt mående här på bloggen vet att jag har kämpat med min vikt. Och då inte med att gå ner i vikt utan snarare att gå upp i vikt eller åtminstone hålla min vikt och inte rasa mer. Jag fungerar så att jag rasar i vikt när jag inte mår så bra, dock är min viktnedgång inte en måttstock över mitt mående jämt. Men under vårterminen 2016 när jag blev sjuk så rasade jag i vikt just för att jag mådde så dåligt både fysiskt och psykiskt. Och jag har flera gånger fått höra att jag blivit så himla smal. Undrar om dessa personer skulle ha sagt samma sak om jag hade gått upp mycket i vikt också? Tror inte det... Irriterar mig ofta på att en del tycker att det är okej att påpeka när någon är för smal för sitt välmående, för ingen (vad jag vet) tycker att det är helt okej att säga när någon är för tjock för sitt välmående. Väl värt för många att tänka på...

Nu kom jag lite bort från det jag tänkte skriva om, men kände att det var oundvikligt. Hursomhelst så har jag denna sommar gått upp sju kilo i vikt. Örjan tycker att det är bra och det är det ju. Jag har varit så hungrig och matglad hela min semester. Och det brukar jag aldrig vara när det är varmt. Men jag älskade maten i Turkiet och allt jag ätit ute på sjön har smakat så himla bra varje dag! Det gör verkligen skillnad när jag får må gott och slippa ångesten. Ångestdagarna har jag knappt någon matlust alls och det enda som jag får i mig mina dagar med extrem huvudvärk är några koppar te. 

Nu hoppas jag att orken och energin blir bättre så att jag kan börja att träna på riktigt. Skulle behöva omvandla mina påslag till muskler så att min kropp blir lite tightare och mer svarvad. Just nu sitter mycket av påslagen på låren och rumpan. Fettet är på dessa platser ojämt fördelat vilket gjort att jag fått fler och djupare celluliter. Och dessa går det bara att bli av med via träning enligt Doktor Mikael. 

Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan ❤⬇ Tack!!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Sjukdom, Viktnedgång, Viktuppgång, Ångest
#1 - - Anonym:

Hoppas!😀❤😘/Mikaela

Svar: 😁😚
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Vilka härliga matbilder. Såg i Turkiet att du hade fått tillbaks matlusten. Hoppas att det håller i sig. ....😍😍. Kram, kram ❤

Svar: Ja, nästan allt smakade ju gott! Speciellt mellanmålstoasten 😍 Kramar
Sandra Vulkan