Nu finns det inte några ursäkter...

Nu har jag äntligen kommit igång med min träning. Då jag i nuläget inte vill köpa ett träningskort på ett gym, då jag kanske inte kommer att komma iväg på grund av orkesbrist, så väljer jag att träna hemma själv. Det blir både mindre tidskrävande och mycket billigare. Dessutom så finns det nu inga ursäkter för att inte träna, förutom mina skov. 


Men visst är det lätt att fuska när ingen ser på? Men det är bara en själv som får lida av det. Jag har funderat fram och tillbaka på hur just jag bör träna. Min kondition är makalöst dålig och min kropp behöver formas. Men eftersom jag inte vågar ge mig ut på en långpromenad själv ifall jag helt plötsligt blir dålig eller totalt orkeslös, så blir det att träna här hemma i den trygga miljön. Jag införskaffade mig tre minigummiband i vintras med olika motstånd. Och dessa kan en använda till så otroligt mycket, alla muskler kan tränas genom olika övningar. För att få inspiration kollar jag på Youtube-klipp som en Instagramvän sandra.friberg skapar. Och när jag gör övningarna i takt med henne och med hennes peppande ord så får jag även upp flåset, alltså konditionsträning och stärkande/formande övningar i ett.

Igår körde jag efter två av hennes filmer: 


5 MINUTER hemmaträning för ben och rumpa med hjälp av en handduk

Klicka här

Och:


14 INSPIRATIONSÖVNINGAR med minibands

Klicka här

Första klippet körde jag rakt av "tillsammans" med Sandra och dessa övningar är utan gummiband. Det enda som behövs är en liten handduk. 


Det andra klippet gjorde jag så att jag pausade filmen efter att Sandra visat varje övning, då hon inte kör så många repetioner. Jag körde mellan 10-30 repetitioner på varje övning direkt efter varandra. Jag svettades väldigt mycket vilket visar att jag jobbat på bra. Gissar att jag kommer att ha träningsvärk... Här behövs minibands, en stol och en liten pall.

Och nu har även ni länkar till bra träningsövningar som ni kan anpassa efter er kropp... Glöm bara inte att stretcha efteråt!! 

Mina Minibands har märket SKLZ, jag skickade efter dem från Gymgrossisten där de kostar 299 kr.

Klicka här

  

Jag tycker även att en bör ha en yogamatta till olika övningar, både för att skona knän mm och för att göra det skönare vid golvsittande och liggande övningar.


Jag kommer, för min egen skull (och för de som är intresserade) att skriva lite kort i stort sätt varje dag om hur jag tränat Och vad jag orkat. Nu kommer jag inte att träna exakt varje dag men minst varannan så länge kroppen tillåter det. Om nu tycker att det är allt för tråkigt att läsa om det så meddela mig gärna det...

Tog även en liten kvällspromenad med hundarna. Gick lite lite längre än vad jag vågat tidigare. Det blev en precis lagom runda för det skick som jag var i igår. Mådde ganska så bra, vilket är ett gott tecken efter två arbetsdagar. 

Kan avsluta med att berätta att jag redan fått svar på mitt EEG-test. Detta är ett utdrag från Mina vårdkontakter: 


Svar på EEG har anlänt från 2017-08-07 som visar normalt EEG. Ingen epileptiform aktivitet. 

Så himla skönt att kunna stryka epilepsi från min lista på symtom!! Mina blackouts som jag kan få under mina skov måste då enbart bero på att jag tuppar av som ett resultat av extrem smärta.

Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack snälla du!!

3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Extrem huvudvärk, Forma kroppen, Förbättra konditionen, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Promenad med hundarna, SKLZ Minibands, Sjukdom, Svar på EEG-TEST, Träna med Sandra på Youtube, Träningsövningar
#1 - - Anonym:

Kanske du och jag ska träna hemma ibland😀/ Mikaela

Svar: Absolut, jätte gärna! 😀❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Vad snabbt du fick svar! (Kors i taket...😂)

Svar: Ja verkligen! 😀
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma ❤❤:

Bra att du fick ett positivt besked. Duktig du är som har börja träna lite

Svar: 😀
Sandra Vulkan