Träningsvärk och extra energi...

Oj vilken träningsvärk jag hade i låren igår!! Jag stretchade nog varenda tränad muskel i förrgår utom lårmusklerna... Det gick bra under gårdagen så länge som jag var på benen. Men så fort jag satt en liten stund och sedan reste mig upp så värkte det massor. Nu kanske det låter som att jag beklagar mig, men det är helt tvärtom. Jag är glad över min träningsvärk! Det är ju bevis på att jag jobbat på bra och faktiskt tränat de muskler som jag ville träna. Och det gav genast mer smak. 

Gårdagen startades med en något kortare promenad med hundarna än i tisdags. Chiapudding med mango och passionsfrukt till frukost gjorde morgonen perfekt. Sedan åkte jag till mitt älskade jobb och arbetade mina timmar. När jag kom hem igen tog jag ännu en lagom lång hundpromenad, denna gång i lite raskare takt. 


Efter en timmes återhämtning på altanen så kände jag mig redo för att ge mig på ett nytt träningspass. Denna gång var det rygg, bröst och mage som fick jobba mest. Sandra Friberg, som jag skrev om i gårdagens inlägg, har hjälpt mig med hur jag ska tänka när jag väljer träningspass. Alltså vilka muskler som ska jobba. Hon har lagt upp ett muskelschema på sju dagars träning hemma. Och egentligen så var det bara rygg igår men både bröst och mage fick hänga på ändå.

Till dessa övningar behövs bara ett bekvämt underlag, jag använde min yogamatta...

Först gav jag mig på ett tufft pass som jag egentligen körde för att se om jag klarade det. Och det gjorde jag! 


PLANKAN I INTERVALLER - totalt 3 min magträning för att bygga upp styrka och uthållighet

Klicka här

Sedan ett pass för bröst och rygg och detta var lite för tufft efter plankan så jag klarade inte riktigt alla repetitioner:


5 MINUTER BRÖST/RYGG - stärk överkroppen och få bättre hållning

Klicka här

Jag avslutade med ett pass för ryggen: 


5 MINUTER LÄNDRYGG - träna upp din rygg och förebygg skador

Klicka här

  

Så härligt att min energi kommer tillbaka mer och mer. Och jag ska inte köra slut på mig, om ni är oroliga över det. Vet att ett bakslag kan komma närsomhelst. Men det är underbart att få leva livet så som det borde vara, iallafall för en liten stund. Och denna vecka är det bara jag och Örjan hemma och hundarna såklart, så det är inget som kommer att gå ut över mina barn ifall jag blir trött och orkeslös till helgen...


(Jag kommer inte att skriva om alla övningar varje dag, bara nu då jag så gärna vill dela med mig av länkarna, till alla kroppsdelar som tränas.)

Vila och mys framför Tv:n med min älskling kändes riktigt välförtjänt igår kväll!!



Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg!! ❤⬇ Tusen tack!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: 5 minuters pass, Diagnosutredning, Domningar, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Mage, rygg och bröstövningar, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Orkeslöshet, Sjukdom, Träningsvärk, Trötthet, Yrsel
#1 - - Anonym:

Härligt att vara på gång.😀/Mikaela

Svar: Japp 😁
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Härligt att du orkar med att träna flera dagar i rad. Hoppas att ditt välmående håller i sig. Kram ❤

Svar: Ja det hoppas jag med! ❤KRAMAR
Sandra Vulkan