Utmaningar som motiverar...

Jag älskar utmaningar som ligger precis innanför gränsen för att vara möjliga att klara, men ändå kännas nästintill omöjliga. Utmaningar med tydliga mål som sätts av mig eller någon annan som vet vad som är bra för mig.


Just nu så är det träning som jag utmanas i. Både för att bygga/forma min kropp och för att få mer energi. Och det funkar ju. Jag är piggare och mina muskler orkar mer och mer. 

Och sedan är det mitt jobb som jag utmanas i, och mitt mål med att klara att jobba mer. Mer timmar per dag och fler dagar. Och som det ser ut just nu så är jag på väg att lyckas även med detta mål. 

Tränings notis: Igår fick magen jobba ordentligt. Jag gjorde 200 3/4 sit ups, alltså jag gick inte ner ändå till golvet vid nergång utan magmusklerna jobbade precis hela tiden, 200 rumplyft/benlyft (osäker på vilket som är den korrekta benämningen), de nedre magmusklerna fick här jobba hårdast,

200 cyklingar i luften, för de sneda magmusklerna, 200 1/2 situps, där de övre magmusklerna fick jobba mest då jag varken gick upp eller ner fullt som vid en sit up, denna gjorde jag pulserande. Alla övningarna körde jag en och en med en liten paus på ca 1 minut efter 25 repetioner.



I lördags utmanade jag mig själv och min inspiratör Sandra Friberg med att göra 1000 lårpress (eller vad det nu heter). Jag satt på en bänk som var lite högre än en vanlig matstol, och jag satt långt ut på bänken och med endaste tårna i marken. Då det gick så himla bra så fick det bli 3000 istället. Till denna övning använde jag minibandet med medeltungt motstånd. När jag hade 50 st kvar att köra smällde bandet till och gick av... Lite för hårt kört kanske. Så de sista 50 körde jag med det band som har mest motstånd. Kände mig dock lite besviken igår över att inte träningsvärken var värre, ty den var nästan obefintlig.

Jag hoppas att du vill klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke!! ❤⬇ Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Magträning, Minibands träning, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Träna hemma, Träna rumpa och lår, Tydliga mål, Utmaningar
#1 - - Mamma ❤❤:

Bra med utmaningar men inte för stora. Hoppas,hoppas att du får fortsätta må ganska bra och orkar med att jobba lite mer. Kram min älskade dotter. ❤❤❤🐕🐕❤❤

Svar: Målen med utmaningarna ska vara precis nåbara! Kramar ❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Utmaningar är skoj😀/Mikaela

Svar: Eller Hur!!
Sandra Vulkan