Magkramper utan förklaring...

Jag har som många andra haft magont och magkramper på grund av matförgiftning eller magsjuka. Det är både smärtsamt och jobbigt att i stort sätt bo på toaletten med diarré och/eller kräkningar. Eller magsmärtor i samband med mens, liggandes i fosterställning (dock så här jag varit ganska så förskonad från dessa smärtor). Men igår vaknade jag med en annan sorts magont, den kom i intervaller. Tänkte att smärtan troligen kom som ett svar på min förstoppning då jag även mådde illa, kände mig nästan bakis trots att jag inte dricker alkohol. Jag masserade magen och vek mig dubbelt när smärtan kom med full kraft och andades mig igenom krampen tills det gick över lite grann. Bestämde mig för att ta ett microlax men smärtan försvann ändå inte. Vissa gånger var smärtan olidlig och jag kände hur färgen försvann  från mina kinder. Efter frukosten kräktes jag. Tänkte att nu borde ju mina tarmar i stort sätt vara tomma. Men nu flyttades smärtan till fem cm ovanför naveln. Misstänkte att jag hade stopp där någonstans. 


Vi åkte ut till Theo och jag försökte gå en rask promenad. Men magontet gjorde det omöjligt att ens gå en lugn promenad... Fick sätta mig i bilen och vänta på Engla som red och Tindra som tog sig en rask promenad ensam.

(När vi kom hem tittade vi på en av våra favoritfilmer "Mamma Mia" tillsammans, Engla, Tindra, Örjan och jag. Bara älskar alla dessa ABBA låtar.)

På eftermiddagen släppte smärtan helt och hållet, bara så där. Så helt utan förklaring på varför jag hade så ont så är jag nu oerhört glad att det försvann. 

Engla, Tindra och jag avslutade helgen med ett lugnt träningspass på gymmet. Trevligt att göra något tillsammans där vi inte bara sitter stilla framför Tv:n. Även om det också är mysigt! 


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke.. ❤⬇

#1 - - Anonym:

Går att kommentera på datorn men inte på telefonen. Hoppas att du mår bra idag. Kram mamma.

Svar: Hmmm hittar inget fel...förstår inte varför det blir så... ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Usch inget skönt att ha så ont. Visst är Mamma Mia bra😀/Mikaela

Svar: Kramar ❤
Sandra Vulkan