Pedagogiskt café

På jobbet märks det att det snart är jul, både på det minskade barnantalet och på oss pedagoger. Arbetsdagen flöt förbi med rumpåkning på snöbeklädd kulle och nyansmålning innanför linjer. Glada och medvetna barn hjälpte mig att värda och fixa våra miljöer med utmaningarna och möjlighet till kreativitet, inför eftermiddagens pedagogiska café. Alltså en miniföreläsning om vårt förhållningssätt och vår värdegrund i helhet för att därefter bjuda på en rundvandring på våra avdelningar. Just denna gång var jag inte med och föreläste men jag var på plats och tog emot våra gäster på min avdelning och besvarade frågor om våra miljöer och barnens arbete. Det är alltid lika härligt att få se andra förundras över vår miljö och suga i sig av all inspiration som de får till sig. Det var pedagoger från en annan förskola i Norrköping och från Finspång som var med denna gång.

 



Jag älskar mitt jobb och hoppas att jag alltid kommer att känna så! 

Om du gillade detta inlägg så klicka på hjärtat här nedan! Tack på förhand från mig! 

Kramar från Sandra ❤
2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: #mittälskadejobb, #norrköpingskommun, #pedagogisktcafe, #svanenförskola
#1 - - Anonym:

Härligt! Jag hoppas jag kan delta nästa gång, då det är så givande😀/Mikaela

#2 - - Mamma🎄🎄🌟🌟:

Vad fint barnen har gjort. Ha det så bra denna gråa tisdag. Kram 💖💖💖