Tillbaka till vardagen och kraftig smärta...

Igår var det äntligen vardag igen vilket betyder arbetsdag för mig. Och för mig kändes det riktigt bra. Det var väldigt lugnt på jobbet då det var få barn och många vuxna. Jag fick möjlighet till att jobba vid datorn med utvecklingssamtal. Vilket var himla bra såklart då vi gör gedigna samtal med mängder av bilder i powerpoint presentationer och såklart med ingående text om barnets lärande, samspel och 100-språklighet både i projektarbete och i resten av förskoledagen. Jag älskar att få skriva och arbeta fram dessa samtal, och även att få hålla i dessa med barnets vårdnadshavare. Nu när jag inte har gjort något samtal på över två år, på grund av att jag varit sjukskriven, så var jag orolig över att det skulle vara svårt och tungt till en början men det var det inte till min stora glädje.



Under gårdagskvällen kom den hemska mosande huvudvärken, den som känns som om något trycks ner i mitt huvud rakt uppifrån. Jag har tidigare skrivit om att jag jämför detta med att Hulkens stora knutna hand trycker in skallbenet ner i hjärnan. Låter inte speciellt mysigt va? Det kan jag garantera att det inte är. Yrseln blir dessutom värre och värre i samband med detta, vilket kanske inte direkt är förvånande. Det var länge sedan som jag hade denna huvudvärk, hoppades liksom att den hade glömt bort mig och därmed lämnat mig och mitt huvud ifred... Ack så fel jag hade.
Jag somnade och föll ut och in i sömnen. De gånger som jag vaknade till frös jag väldigt mycket, för att i nästa stund känna hetta. Jag sov en drömlös sömn och vaknade mycket trött när alarmet ringde nu på morgonen. Får se hur jag orkar med denna dag...






2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: #diagnosutredning, #helvetiskhuvudvärk, #kroniskhuvudvärk, #leukodustrofi, #mittälskadejobb, #mosandehuvudvärk, #neurologisksjukdom, #skov, #soluppgång, #svanenförskola, #tryckandesmärta, #vardag, #yrsel
#1 - - Anonym:

Styrkekramar ❤/Mikaela

Svar: Tack finaste Du!! ❤😚😍
Sandra Vulkan

#2 - - Kram 💕💕💕:

Hoppas att du mår bättre nu. Kram ❤❤❤