Guldkorn i vardagen...

Åh vad skönt det var att vakna upp i vårat fina sovrum på förmiddagen igår, tillsammans med den mitt hjärta håller kär... Såna stunder, som vi ofta tar förgivna, är egentligen guld värda och borde märkvärdiggöras mer. Förrutom så reflekterade jag inte så mycket kring dessa små guldkorn  som bidrar till ett positivare sinne resten av dagen och ibland ännu längre. Men då jag blivit bättre på just detta vardagliga reflekterande, bland annat på grund av bloggandet som synliggör mina dagar och tankar, så försöker jag att smitta av mig till er andra som kanske glömmer bort detta i det stressiga och rutinmässiga livet.

Jag försöker också att stanna upp och njuta av det vackra som finns runtomkring. Ett sätt som fungerar för mig är att fota, t.ex en tulpan ur olika vinklar och med variation på skärpa och djup. Då tvingas ögat att utforska föremålet och göra nya upptäckter. På samma sätt jobbar vi med barnen på min förskola, att titta nära och bli nyfiken på att forska vidare.

Dessa underbara tulpaner fick jag av mina föräldrar när vi kom hem från Kap Verde. De ljusrosa tulpanerna ser så spröda och spetsaktiga ut. Och de bjuder verkligen på en härlig vårkänsla! 


Vilka guldkorn från vardagen har ni att bjuda på??