En stund i solen ..

Helt ljuvligt att få vakna till fågelkvitter och solens strålar som letat sig in bakom rullgardinen. En ljusare och varmare tid ligger framför oss! Jag sov som en prinsessa natten till igår, i vårt fina sovrum. Vackra ting och sol får mig att må bra. Igår förmiddag satt jag för första gången sedan i somras i gungstolen i uterummet och lät solens varma strålar landa på mitt ansikte. Underbart! 

Jag åkte in till jobbet lite tidigare (gör så nästan varje dag) för att få njuta i mina kollegors sällskap i personalrummet och dricka lite te innan arbetspasset började. Det är så skönt att slippa stressen med att passa tider. När jag åker in tidigare så kan jag sitta och slappna av en stund och veta att jag kommer att vara på avdelningen i tid.

Timmarna på jobbet rusade förbi precis som vanligt. Det känns som att jag kommer dit, hinner hälsa och prata med alla på avdelningen och sedan är det dax att säga hej då och gå hem. Blir lika snopen varje dag när jag ser att min arbetstid är slut för dagen. 


Igår hade jag en ovanligt bra dag, vet inte om det berodde på vädret (solen) eller mitt ljuvliga sovrum eller om det helt enkelt bara var en en-på-miljonen-dag... Och det spelar ju absolut ingen som helst roll. Huvudsaken är ju att jag mår bra!

Avslutade dagen med lite fotspa.

Hoppas nu på att min goda mående dröjer sig kvar riktigt lääääääänge! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, inredning, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Mitt älskade jobb, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Skuggspel, Solsken, Sovrum
#1 - - Mamma ❤ :

Hoppas att du får fortsätta må bra. Solen är helt underbar när den visar sig. 🌞🌞🌞. Kram.

Svar: Kramar ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Så fint det blev! Jag blir så glad varje gång jag finner dig i personalrummet☺/ Mikaela

Svar: Detsamma fina du! 💗💕
Sandra Vulkan