När energin förgyller min dag ❤

Vaknade med skarp smärta i huvudet. Hade yrselattacker när jag klev upp ur sängen. Drack min Aloe Vera shot. Väckte min dotter Engla. Släppte ut hundarna i trädgården. Kände mig lite bättre. Klädde på mig stall kläderna. Gick ut till bilen med Engla. Åkte och hämtade Tindra och hennes kompis. Körde till stallet, hade tänkt att stanna i bilen och vila men fick sådan lust att mocka i min ensamhet. Huvudvärken var nu molande och jag stoppade hörlurarna i öronen och satte på en ljudbok och började mocka. Hästekipagen skötte sig själva och försvann ut för en uteritt i det snöiga landskapet. Och jag, jag försvann in i fantasins värld. Jag vet att jag mockar långsamt och är väldigt nogsam, men jag tycker att det är så behagligt. Huvudvärken fanns hela tiden där, men i periferin. När vi skulle hem klev den in i centrum igen... Jag suckade tungt och surade lite...

När vi kom hem möttes vi av ett välkommet mat os. Och vi kunde slinka in och sätta oss vid matbordet direkt. Så skönt! Efter maten tog jag bort den sista påminnelsen om jul i vårt hus (förutom min fina julgrupp som vi fick av Tessan och Ellen deras sista kväll här hemma), men julgardiner och julbelysning plockades ner. När det var klart så var huvudvärken så gott som bortblåst. Och jag fylldes av energi igen. Vi började att rensa i vår gillestuga (som den senaste tiden/åren varit fullbelamrad med allt möjligt bråte). Saker och möbler sattes ut på annons på Facebook, en del såldes på bråkdelen av en sekund och en del väntar fortfarande på sin rätta nya ägare. Vår "lilla" rensning slutade med att nästan allt blev klart. Känns helt fantastiskt! De som varit till oss under de senaste åren skulle inte känna igen sig, eller så känns det iallafall för mig.

#1 - - Anonym:

Skönt med en sådan energi! Och mer får man när man städar ur sådant som legat och stört länge. Kramar Tori

Svar: Visst är det så! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

❤/ Mikaela

Svar: ❤ Kramar
Sandra Vulkan